Isnin, Ogos 18, 2008

Inilah bahananya menjadi mangsa Ah long....


Saya harap mereka (ah long) jangan kacau kami sekeluarga memandangkan adik saya masih belum sedarkan diri dari koma."

Itulah permintaan Tee Huei Ming, 34, abang kepada Tee Lih Chang, 31, yang masih tidak sedarkan diri di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Kuala Lumpur sejak 11 Ogos lalu.

Menurut Huei Ming, meskipun dia telah membuat sidang akhbar di Wisma MCA, Jalan Ampang di sini 12 Ogos lalu, tetapi ah long tetap terus mengganggunya.

"Beberapa hari selepas itu ah long tersebut masih menghubungi saya dan ahli keluarga yang lain dan menuntut wang yang dipinjam oleh adik saya.

"Saya harap mereka jangan kacau lagi saya sekeluarga kerana kami sudah cukup menderita kerana bukan kami yang berhutang dengan mereka," katanya ketika dihubungi Kosmo! semalam.

Berikutan itu Huei Ming membuat laporan di Balai Polis Ampang Jaya.

Akhbar pada 13 Ogos lalu melaporkan, mangsa, Lih Chang sanggup bertindak mengelar pergelangan tangan kirinya sebelum membakar rumahnya di Taman Kencana di sini.

Mangsa yang cedera ringan di bahagian muka bagaimanapun sempat diselamatkan oleh jirannya.

Mangsa bertindak demikian kerana dipercayai tertekan kerana tidak mampu membayar hutang ah long yang didakwa berjumlah RM160,000.

Tiada ulasan: