Ahad, Jun 01, 2008

Kenapa dan mengapa Sdr. Ezam kembali kepangkuan UMNO ?

Inilah ulasan yang di ungkapkan oleh Sdr. Ezam melalui satu siaran temubual di kaca televisyen baru-baru ini. ”Saya melihat dan yakin komitmen Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri serta beberapa pemimpin utama BN untuk membina kembali nilai-nilai integriti pengasas-pengasas BN yang menjadi tunjang kekuatan bangsa dan negara selama ini. Justeru, saya menawarkan diri saya untuk bersama mereka membina kembali kekuatan nilai integriti tersebut demi rakyat dan negara yang tercinta ini.”

Justeru itu, kita Umat Islam yang cintakan kesyumulan Islam itu sendiri tidak perlu gusar dan bersedih dengan kemasukan semula Sdr. Ezam ke dalam UMNO. Ezam bolehlah diibaratkan sebagai seorang banduan tulen yang yang Munafik. Kenapa aku gelar dia munafik, sebab paling utama adalah melalui kata-kata beliau selepas melepaskan jawatan Ketua AMK PKR, dan beliau pernah juga menyatakan dihadapan TGNA bahawa dalam semua Parti Politik yang wujud negara ini, hanya PAS sahaja yang boleh dipercayai. "Selepas saya perhatikan secara mendalam kedudukan Parti Politik di tanahair, saya percaya PAS adalah parti politik yang boleh dipercayai berbanding dengan parti lain termasuk PKR. "Tidak ada pemimpin parti lain yang begitu bersungguh-sungguh berjuang untuk menegakkan keadilan melainkan PAS. Dan lihat sahajalah para pemimpin mereka yang sanggup berkorban demi menegakkan, Islam, perjuangan dan keadilan,"... macam tu lah kata-katanya. Kini, setelah mengangkat PAS sebagai yang terbaik, kenapa beliau masuk kembali UMNO?? Adakah beliau seorang munafik yang hanya pandai berkata-kata? Rasionalnya: Jika beliau memperjuangkan keadilan, beliau tidak akan bermuka-muka di hadapan mursyid kesayangan ahli PAS itu semata-mata inginkan publisiti murahan.

Walaupun kita dari penyokong parti yang berbeza sama ada PAS,PKR dan DAP tapi kita mesti terus bersatu dalam Pakatan Rakyat...PKR adalah jambatan yang menghubungi DAP dan PAS..jangan biarkan jambatan itu musnah sebaliknya kita kukuhkan lagi jambatan tu....kemenangan semakin hampir..............takbir................

Tiada ulasan: