Jumaat, Jun 20, 2008

Jangan berburuk sangka dengan orang agama.

Anda telah berburuk sangka dengan orang agama. cuba saudara fikir bagaimana agaknya apabila ulama mengkritik tentang muzik. bagaimana jika ulama mengatakan bahawa ..itu ego orang muzik? tentu saudara tidak suka..kerana ilmu muzik itu bukan bidang orang agama. sedangkan Rasul pun pernah berkata kepada sahabat bahawa urusan itu (berkenaan tanaman kurma) kamu lebih tahu. maknanya jangan kita masuk campur urusan yang kita bukan ahlinya.

saya hormat saudara dalam dunia saudara. saudara memang pakar dalam muzik. adakah pada saudara PAS menentang semua jenis hiburan? saudara pasti kenal Akil Hayy. tok guru Nik Aziz sendiri pernah hadir dalam konsert mawi. PAS menentang konsert ella dan mas idayu adalah kerana agama. saya fikir kalau Waheeda yang jadi artisnya saya fikir PAS tidak akan menentang.

walau bagaimana pun saya kagum dengan saudara roslan kerana sedia memohon maaf atas ketelanjuran kata2. saya harap ianya ikhlas bukan kerana takut kehilangan peminat yang juga penyokong PAS.

saya cadangkan saudara roslan perbanyakkan lagu2 tentang dakwah dan kemanusian. dan saya harap saudara roslan dapat melahirkan artis2 yang tidak seperti ella dan mas idayu. saya fikir PAS akan berlapang dada kalau ramai artis macam waheeda penampilannya.

terima kasih.

Tiada ulasan: